Aktywne metody pracy z dzieckiem w edukacji wczesnoszkolnej. Zapobieganie dysleksji poprzez usprawnianie mechanizmów lewopółkulowych

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

18
02.2016

Cele:

  • podnoszenie kompetencji zawodowych,
  • poznanie symptomów zaburzeń mechanizmów lewopółkulowych i ich objawów w zachowaniu i procesie uczenia się dzieci,
  • poznanie sposobów stymulowania mechanizmów lewopółkulowych jako czynników zapobiegających rozwojowi dysleksji,
  • wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela.

Zagadnienia:

  1. Mózgowa organizacja funkcji poznawczych i językowych.
  2. Funkcje lewej półkuli mózgu.
  3. Wpływ wysokich technologii na funkcje lewej półkuli mózgu.
  4. Zagrożenie dysleksją jako zaburzenia linearnego przetwarzania informacji.
  5. Główne strategie lewopółkulowe.
  6. Stymulacja i terapia mechanizmów lewopółkulowych.

Efekty - uczestnik:

  • zna podstawowe funkcje półkul mózgowych,
  • rozumie istotę pracy lewej półkuli mózgu dla funkcji poznawczych i językowych,
  • rozpoznaje symptomy zaburzeń mechanizmów lewopółkulowych i ich konsekwencje dla uczenia się dziecka,
  • zna podstawowe strategie usprawniania mechanizmów lewopółkulowych,
  • potrafi prowadzić ćwiczenia stymulujące mechanizmy lewopółkulowe jako ćwiczenia ogólnorozwojowe oraz dla dzieci zagrożonych dysleksją podczas zajęć edukacyjnych lub pozalekcyjnych.


Adresat: zainteresowani nauczyciele
Poziom kształcenia: SP
Forma doskonalenia: warsztaty
Miejsce: PPP Nr 2 w Legnicy
Środowiskowe Centrum Integracyjno-Profilaktyczne w Legnicy
ul. Chrobrego 13 (sala zajęć grupowych)

Data: 2016-02-18
Godzina: 14:00-15:30
Sposób rekrutacji: zgłoszenia telefoniczne do dnia 2016-02-16

Prowadzący:
mgr Sylwia Iwińska-Miktus (PPP Nr 2 w Legnicy)