Planowanie i prowadzenie obserwacji lekcji koleżeńskiej.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

16
10.2018

Cele szkolenia:

Doskonalenie umiejętności nauczyciela w zakresie:

  • planowania i  prowadzenia obserwacji koleżeńskiej,
  • ustalania przedmiotu obserwacji,
  • konstruowania arkuszy do prowadzenia obserwacji
  • omawiania przeprowadzonych zajęć,
  • udzielania informacji zwrotnej.

Program:

  1. Obserwacja lekcji/ zajęć w prawie oświatowym.
  2. Planowanie obserwacji.
  3. Obserwacja jako metoda badawcza: rodzaje obserwacji, rodzaje zbieranych danych, analiza danych z obserwacji.
  4. Rodzaje arkuszy do obserwacji, przykładowe arkusze obserwacji zajęć.
  5. Zasady udzielania informacji zwrotnej. 

Zakładane efekty szkolenia:

Uczestnicy:

  • poznają podstawowe zasady przeprowadzania obserwacji,
  • poznają zadania obserwującego lekcję i obserwowanego nauczyciela,
  • będą potrafili zaplanować obserwację: ustalić przedmiot obserwacji, ułożyć pytania do obserwacji,
  • przygotują się do odbycia rozmowy po przeprowadzonej obserwacji lekcji,
  • będą wiedzieli, jak wykorzystać efekty obserwacji do własnego doskonalenia się. 

 Adresat: nauczyciele stażyści, kontraktowi, opiekunowie stażu od 2018 r., inni zainteresowani

Poziom kształcenia: SP,G, PG

Forma: warsztaty

Miejsce: ODM i DN

Data: 16 października 2018r.

Godzina: 15:00

Sala: 12

Sposób rekrutacji: zgłoszenia telefoniczne lub e-mail  sekretariat@odmidn.legnica.eu

Prowadzący: Barbara Stec